Klachtenadviescommissie

Patrimonium wil de kwaliteit van haar dienstverlening zo goed mogelijk afstemmen op de wensen van de klant. Als klant heeft u recht op een goede woning, snelle en vakkundige uitvoering van reparatieverzoeken en adequate service en informatie.
Hoe goed we het ook willen doen, het kan altijd gebeuren dat u niet tevreden bent over de wijze waarop Patrimonium heeft gehandeld of de manier waarop één van onze medewerkers u behandeld heeft. Laat het ons in ieder geval weten als u niet tevreden bent. Alleen dan kunnen wij er iets aan doen.

Problemen zijn er om op te lossen

Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Anders gezegd, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dat is overal zo en bij Patrimonium is het dus niet anders. Dagelijks staan alle medewerkers van Patrimonium klaar om haar huurders van dienst te zijn. Dat er hierbij wel eens wat verkeerd gaat of dat er een misverstand ontstaat is menselijk. Ergernis en boosheid kunnen het gevolg hiervan zijn. Ook dat is te begrijpen.

Hoe kunt u een klacht indienen

U kunt uw klacht indienen door het klachtenformulier in te vullen. Wij zorgen ervoor dat uw klacht dan terechtkomt bij de medewerker die deze het beste kan beantwoorden. Binnen twee werkdagen krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Daarin staat welke medewerker uw klacht behandelt en de termijn waarop hij of zij uw klacht beantwoordt.

Ons antwoord

Binnen twee weken na ontvangst van uw klacht, krijgt u van ons bericht over wat wij met uw klacht doen. Bij spoedeisende zaken krijgt u zo snel mogelijk antwoord.

Is de klacht nog niet opgelost?

Wij proberen uw klacht zo goed en zo snel mogelijk te verhelpen. Toch kan het gebeuren dat we er samen niet goed uitkomen. Bijvoorbeeld wanneer u niet tevreden bent over de wijze waarop de klacht is afgehandeld of met de oplossing die is voorgesteld. In dat geval kunt u met uw klacht terecht bij de onafhankelijke klachtenadviescommissie. U bereikt hen door een e-mail te sturen naar info@klachtenadviescommissieregiozwolle.nl. Per post bereikt u de Klachtenadviescommissie via Secretariaat Klachtenadviescommissie, Dorpsstraat 24A, 7451 BV, Holten. Het secretariaat van de klachtenadviescommissie wordt gevoerd door Secretary Solutions uit Holten.

Er zijn een paar uitzonderingen:

  • klachten over de huurprijs worden behandeld door de Huurcommissie (postbus 16495, 2500 BL Den Haag) of de Kantonrechter;
  • klachten die al door een andere instantie zoals de rechtbank, de huurcommissie, een arbiter of een mediator in behandeling zijn genomen of waar al een uitspraak over is gedaan, kunnen niet bij de klachtenadviescommissie worden ingediend.
  • klachten van woningzoekenden over de inschrijving neemt de klachtencommissie niet in behandeling.

Ontevreden over het advies van de klachtenadviescommissie?

Als u niet tevreden bent over het advies van de klachtenadviescommissie, kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Huurcommissie. Als u vindt dat de klacht niet goed behandeld is door de klachtenadviescommissie en er beginselen van de Governancecode Woningcorporaties 2020 zijn geschonden, kunt u een klacht indienen bij de Commissie Governancecode Woningcorporaties. Deze commissie toetst of de beginselen van de Governancecode zijn nageleefd. Deze commissie behandelt nooit de inhoud van de klacht zelf.

De klachtenadviescommissie

De woningcorpoaties deltaWonen, SWZ, Openbaar Belang, SallandWonen, Woonstichting VechtHorst, Wetland Wonen, Vechtdal Wonen, Beter Wonen IJsselmuiden, Patrimonium Urk, Oost Flevoland Woondiensten en Mercatus  hebben gezamenlijk één klachtenadviescommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die uit maximaal zes personen bestaat. Naast een onafhankelijke voorzitter en vicevoorzitter heeft de klachtenadviescommissie tenminste twee leden die voorgedragen zijn door de bewonersvertegenwoordigingen van de corporaties.

Op de klachtenadviescommissie is het Reglement Klachtenadviescommissie van toepassing.

Brochure Niet tevreden? Laat het ons weten

Reglement Klachtencommissie

Formulier Klacht voor klachtenadviescommissie

Wilt u meer weten ?

Wellicht heeft u na het lezen van alle informatie nog vragen. De medewerkers van Patrimonium helpen u graag verder.